What I eat in a day #2

What I eat in a day #2

Een van de leukste artikelen en video’s om te lezen en kijken vind ik eetdagboeken, what I eat in a day, What I ate Wednesday, you name it. Fantastisch vind ik ze. Ik ben mega nieuwsgierig en via een eetdagboek kijk je toch een beetje bij iemand binnen, top. Vandaag deel ik mijn eetdagboek met je van maandag 21 augustus. Ik was de hele dag thuis, ging hardlopen en heb aan mijn site gewerkt. Komt ie!

Gedurende de dag drink ik minimaal anderhalve liter water en daarbij drink ik nog thee. Een tip van mij waardoor ik het zelf makkelijker vind om genoeg water te drinken is door te drinken uit een flesje. Als ik wel uit een glas drink staat die nooit voor me op tafel, ik drink hem altijd meteen leeg en daardoor vergat ik vaak te drinken. Sinds ik iedere dag uit een flesje drink tik ik netjes de anderhalve liter per dag aan. Nu ik dit typ is het bijvoorbeeld 12.00 uur en ik drink net mijn tweede halve liter flesje leeg.

Pre Workout – 8.30

Normaal eet ik een uur voor het sporten twee crackers met honing maar vandaag heb ik daar geen zin in. Geen honger en omdat ik weet dat ik zo ga hardlopen neem ik een paar pecannoten. Pecannoten zijn naast walnoten mijn favoriet en omdat ik geen vlees of vis eet probeer ik dagelijks wat noten te eten. Ze zijn ongebrand en ongezout en dus ook best gezond.

Ontbijt – 10.00

Weer thuis van het rennen neem ik een bakje met halfvolle franse kwark, honing en zelf gemaakte granola. Deze granola maak ik al twee jaar lang wekelijks en hij blijft top. Het enige dat er in zit zijn havervlokken, kokosolie, kaneel en ongebranden, ongezouten pecannoten en cashews.

Lunch – 13.00

In Nederland wordt er zo ontzettend veel brood gegeten en voor bijna iedereen bestaat de lunch ook uit een boterham of broodje. Niet heel lang geleden was dat voor mij ook zo, totdat ik er een beetje genoeg van had en daarbij ook merkte dat ik er bijna altijd buikpijn van krijg. Sinds drie maanden eet ik zo min mogelijk brood, af en toe een stukje stokbrood sla ik niet over maar brood als hoofdmaaltijd komt eigenlijk nooit voor.

Vandaag had ik zin in een salade en eigenlijk is dat altijd goed. We hadden nog baby spinazie in de koelkast en dus gebruikte ik dat als basis. Daarbij deed ik een halve paprika, komkommer, pittige olijven, druiven en een dressing van mosterd met balsamico. Aan warme spinazie heb ik een hekel maar als salade is het super lekker.

Hierna at ik nog een spelt beschuit met pindakaas van Whole Earth met zonnebloempitten, lijnzaad en pompoenpitten.

Snack – 15.45

Avond eten – 18.30

We eten brocolli met gebakken aardappeltjes. Ik eet geen vlees en alleen brocolli en aardappels vind ik zomaar saai en dus maak ik er een brocolli salade van. Gekookte brocolli met sesamzaadjes, rozijnen, komijnzaad en yoghurt en los daarnaast gebakken aardappels. Eigenlijk eet ik bijna nooit aardappels, heel toevallig dat we het op de dag van mijn vorige eet dagboek ook al aten.

Snack – 20.30

Ik ben opgegroeid met een toetje na het avondeten. Denk aan yoghurt met vanille vla of yoghurt met perzik smaak. Ook daar is een paar maanden geleden verandering in gekomen. In plaats van meteen na het eten yoghurt en in de avond ook nog een snack, neem ik nu alleen nog in de avond een snack als ik daar zin in heb of honger heb. Meestal yoghurt of een stuk fruit. Vandaag ging ik voor yoghurt met kaneel!

Keep you Posted!



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *